Hira-Logo

فریت بار به جای اضافه بار

اضافه بار مسافری و جریمه اضافه بار از جمله موضوعاتی است که اکثرا در زمان مهاجرت و یا در سفرهای خارجی ذهن مسافران را به خود مشغول می کند. مسافران بعد از اینکه بلیط خود را تهیه کردند باید حتما اطلاعات مربوط به اضافه بار مسافری را نیز از آژانس مربوطه درخواست کنند. میزان اضافه بار در هواپیمایی های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر مسافر با توجه به مقدار بار اضافی که به همراه دارد، جریمه اضافه بار خود را می پردازد.

از آنجا که هزینه اضافه بار بسیار زیاد است، گزینه فریت بار به جای اضافه بار بسیار عاقلانه است و مسافران می توانند بار اضافی خود را از طریق فریت بار ارسال کنند که هزینه بسیار کمتری نسبت به پرداخت جریمه اضافه بار دارد. در حقیقت فریت بار به جای اضافه بار به عنوان یک راه حل به مسافران کمک می کند تا از پرداخت جریمه های گزاف به دلیل اضافه بار رهایی یابند. اضافه بار چیست؟ تفاوت هزینه فریت بار با اضافه بار چقدر است؟ و چگونه هزینه اضافه بار مسافری محاسبه می شود؟ از جمله سوالاتی است که مسافران از خود می پرسند. در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

اضافه بار چیست؟

 اضافه بار به باری گفته می شود که از میزان وزن تعیین شده توسط شرکت هواپیمایی بیشتر باشد. البته توجه داشته باشید این میزان در ایرلاین های مختلف، متفاوت است و مسافران براساس تعرفه ها و مقررات باید برای هر کیلو اضافه بار خود جریمه پرداخت کنند. بنابراین مسافرینی که مجبور هستند تا باری بیش از حد مجاز با خود حمل کنند، پیشنهاد می شود که برای راحتی و کاهش هزینه سفر از تسهیلات فریت بار به جای اضافه بار استفاده کنند.

 

چگونه هزینه اضافه بار مسافری محاسبه می شود؟

به طور میانگین هزینه اضافه بارمسافری برای هر کیلوگرم، با یک درصد قیمت بلیط در همان مسیر برابری می کند و مبلغ دقیق آن بر حسب قیمت بلیط،‌ طول پرواز و کلاس پرواز محاسبه می گردد.
مسافران ایرانی در سفرهای داخلی حداکثر می‌توانند تا 25 کیلو بار در کلاس اکونومی با خود به همراه ببرید. البته این میزان بار در کلاس‌های بالاتر هواپیمایی‌ از 40 تا 50 کیلو متغیراست و در اغلب پروازهای خارجی نیز، مسافران مجاز به حمل۳۰ کیلو بار می باشند. البته این میزان در ایرلاین های مختلف تا 40 کیلو افزایش می یابد.

بنابراین در صورتی که مسافر بداند بار بیشتر از وزن مجاز دارد، بهتر است برای جلوگیری از پرداخت جریمه زیاد اضافه بار از گزینه فریت بار به جای اضافه بار استفاده کند. مسافران لازم است که برای انجام تشریفات فریت بار چند ساعت زودتر به گمرک فرودگاه امام خمینی مراجعه کنند تا سلسله مراتب مربوط به پرداخت هزینه‌ها باعث از دست دادن یا دیر رسیدن به پروازشان نشود.

 

تفاوت هزینه فریت بار با اضافه بار چقدر است؟ 

از آنجا که تفاوت هزینه اضافه بار با اضافه بار بسیار زیاد است، بیشتر مسافران ترجیح می دهند برای ارسال بار خود از مزایای فریت بار به جای اضافه بار استفاد کنند. هزینه فریت اضافه بار مسافر بسیار پایین تر از میزان جریمه ای است که یک مسافر باید برای بار اضافی خود در هواپیما بپردازد. هزینه فریت بار اغلب کمتر از یک سوم جریمه اضافه بار مسافری خواهد بود.

 

 مزایای استفاده از فریت مسافری

هر ساله، هزاران یورو کالا با ارزش از طریق فریت بار به خارج منتقل می شود. در واقع ارسال هوایی فریت بار مسافری به عنوان بهترین گزینه حمل و نقل برای محموله های با ارزش و کم حجم شناخته می شود. ایمنی، راحتی، هزینه کم و سرعت از جمله مزایای مهم فریت بار مسافری به شمار می آید.

چند نکته مهم :

  • مسافران بهتر است مدارک مهم ، وجوه نقد، لوازم با ارزش، داروهای مصرفی و رایانه های کوچک را با کیف دستی خود حمل کنند.
  • مسافران همچنین باید وسایلی از قبیل اسلحه های بدل، چاقو و موارد مشابه که امنیت را به مخاطره می اندازد را در کیف دستی خود قرار ندهند تا در بخش امنیتی فرودگاه دچار مشکل نشوند.
  • لطفاً توجه داشته باشید که اضافه بار خود را درمبدأ اعلام نمایید چون در صورت مفقود شدن احتمالی بار و چمدان، پرداخت خسارت تنها براساس وزن قید شده در بلیت محاسبه خواهد شد. چنانچه بار اضافی شما بیش از حد معمول است برای کاهش هزینه می توانید گزینه مقرون به صرفه فریت بار به جای اضافه بار را انتخاب کنید و برای انجام آن قبل از شروع مسافرت با شرکت های حمل و نقل هوایی تماس بگیرید.
  • دقت کنید ساک دستی و دیگر بسته هایی را که با خود به داخل هواپیما می برید، به اندازه کیف دستی باشد و از حد مجاز تجاوز ننماید. بهتر است که بارهای خود را در داخل دو چمدان و یا بسته قرار دهید.
  • حداکثر وزن مجاز کیف دستی برای حمل به کابین هواپیما، 4 کیلوگرم و حداکثر مجموع ابعاد آن 115 سانتی متر است.

 

فریت بار به جای اضافه بار

 

در پایان موارد زیادی پیش آمده که مهاجرین ایرانی ساکن در دیگر کشورها در بازگشت به ایران قصد ارسال بار به ایران را دارند، زیرا معمولا وزن بار آنها بیشتر از وزن مجاز مسافری می باشد. لذا مسافرین عزیز ایرانی که قصد ارسال بار از آلمان به ایران ، ارسال بار از کانادا به ایران، ارسال بار از آمریکا به ایران را به صورت مقرون به صرفه و مطمئن دارند، شرکت حمل و نقل بین المللی هیرا با سابقه ی درخشان در زمینه ی حمل و نقل بین المللی ارسال لوازم منزل به خارج و برعکس، فریت بار مسافری و همچنین فریت بار غیر تجاری از طریق هوایی توسط  ایرلاین های طرف قرار داد، این توان را دارد که ارسال بار از هر کشوری را برای شما در سریع ترین زمان ممکن و با قیمت ایده ال بارگیری و در ایران تحویل صاحب کالا دهد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.